Αρχική > ειδήσεις > Κόβει δρομολόγια ο επιδοτούμενος ΟΑΣΘ

Κόβει δρομολόγια ο επιδοτούμενος ΟΑΣΘ

28 Σεπτεμβρίου 2010 Σχολιάστε Go to comments
Τραβάει χειρόφρενο μετά τις 12 τα μεσάνυχτα.

Οξύτατες οι αντιδράσεις φοιτητών και οργανώσεων πολιτών.

των Φ. Κουτσαμπάρη, Κ. Σιαμέλη, από www.makthes.gr

Αντιδράσεις από το επιβατικό κοινό αλλά και από οργανώσεις πολιτών προκάλεσε η απόφαση της διοίκησης ΟΑΣΘ να διακόψει τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια των αστικών λεωφορείων. Πολίτες χαρακτηρίζουν απαράδεκτη την κίνηση του οργανισμού που επιδοτείται από το δημόσιο για την εξυπηρέτηση του κοινού.


Ο ΟΑΣΘ, από την άλλη, υποστηρίζει ότι έτσι βελτιώνει τις υπηρεσίες του στις ημερήσιες μετακινήσεις κατά τις ώρες αιχμής.

“Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ΟΑΣΘ προκαλεί το κοινό αίσθημα με τις αποφάσεις του και στρέφεται ενάντια στις πιο αδύναμες οικονομικά ομάδες του πληθυσμού της πόλης”, ανέφερε στη “Μ” ο εκπρόσωπος των επιτροπών ενάντια στην ακρίβεια Γιώργος Θανόπουλος. Και συμπλήρωσε λέγοντας: “Ο οργανισμός, που επιχορηγείται αδρά από το δημόσιο και πρόσφατα αύξησε σημαντικά όχι μόνο το αντίτιμο του εισιτηρίου αλλά και το ποσοστό της επιβατικής κίνησης, στοχεύει στο να αφήσει μια πόλη 1,5 εκατομμυρίων κατοίκων χωρίς αστική συγκοινωνία μετά τα μεσάνυχτα. Αυτοί που θα πληγούν θα είναι, για άλλη μία φορά, οι εργαζόμενοι, η νεολαία, αλλά και ο κλάδος της αγοράς που σχετίζεται με την ψυχαγωγία”.

“Αποφάσεις αυτού του τύπου στερούν από τον ΟΑΣΘ το προσωπείο της κοινωνικής ευαισθησίας”, σύμφωνα με τον Απόστολο Χαραλαμπίδη, μέλος κίνησης πολιτών. “Οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη είναι κερδοφόρα επιχείρηση. Εάν οι ιθύνοντες πιστεύουν ότι τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια είναι ασύμφορα, ας συμβιβαστούν με την ιδέα μιας μικρής μείωσης της κερδοφορίας τους προκειμένου οι διοικούντες τον οργανισμό να μην αισθάνονται υπεύθυνοι για τα λουκέτα σε εστιατόρια, μπαρ και καφέ στο πολεοδομικό συγκρότημα μιας πόλης της οποίας η οικονομία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στους φοιτητές”, τόνισε ο κ. Χαραλαμπίδης.

Οξύτερες είναι οι αντιδράσεις από τους φοιτητές, που συνήθως χρησιμοποιούν αστικά λεωφορεία μετά τα μεσάνυχτα, και πλέον θα είναι αναγκασμένοι, όπως περιγράφουν, να ξοδεύουν χρήματα σε ταξί. “Ο ΟΑΣΘ θα έπρεπε να ενισχύσει τα δρομολόγια μετά τα μεσάνυχτα και όχι να τα καταργήσει. Μας υποχρεώνει να ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα στις εξόδους μας, αφού θα επιστρέφουμε στο σπίτι με ταξί”, διαμαρτύρεται ο Βασίλης Ραγκάτσης, πρωτοετής φοιτητής που διαμένει σε προάστιο της Θεσσαλονίκης.

Από την Παρασκευή

Ο ΟΑΣΘ αποφάσισε να βάλει τέλος στο… ξενύχτι των οδηγών από την ερχόμενη Παρασκευή. Από την 1η Οκτωβρίου, η μόνη γραμμή που θα λειτουργεί μετά τα μεσάνυχτα θα είναι η 78 “Ν. ΚΤΕΛ – Αεροδρόμιο” ενώ στις υπόλοιπες γραμμές το τελευταίο αστικό λεωφορείο θα αναχωρεί από την αφετηρία το αργότερο τα μεσάνυχτα, ενώ όσα έχουν να διανύσουν μεγάλη διαδρομή θα ξεκινούν στις 11.30 μ.μ. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η γραμμή 3 “Α.Σ. ΙΚΕΑ – Ν.Σ. Σταθμός”, στην οποία το τελευταίο δρομολόγιο εκτελείται τις καθημερινές από την αφετηρία στις 00.40΄ και από το τέρμα στη 1.20΄. Με το νέο πρόγραμμα, το τελευταίο δρομολόγιο από την αφετηρία και από το τέρμα θα γίνεται ακριβώς στις 12 τα μεσάνυχτα.

Ο αριθμός των δρομολόγιων σε κάθε γραμμή, βάσει του νέου προγράμματος, δεν θα μειωθεί και τα λεωφορεία που εξυπηρετούσαν τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια θα χρησιμοποιούνται στις ώρες αιχμής, για να πυκνώσει η συχνότητα διέλευσης από τις στάσεις.

“Επειδή κάποια λεωφορεία έπρεπε να κινηθούν αργά τη νύχτα, σταματούσαν κάποιες ώρες το πρωί, και το μεσημέρι, οπότε είχαμε αυξημένη επιβατική κίνηση, αναγκαστικά είχαμε αραιωμένα δρομολόγια. Για να βελτιώσουμε την κίνηση και να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο με βάση τις ανάγκες του, κρίναμε ότι πρέπει να μεταφέρουμε νωρίτερα τα δρομολόγια, καθώς μετά τα μεσάνυχτα δεν έχει κίνηση”, περιγράφει στη “Μ” ο γενικός διευθυντής του ΟΑΣΘ Γιάννης Τσούφης. “Κοιτάξαμε πώς να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τον κόσμο. Είμαστε οι μόνοι σε όλο τον κόσμο που είχαμε αστική συγκοινωνία στη 1 η ώρα το πρωί, για να μετακινηθεί ένας μόνο επιβάτης. Τώρα, κατά τη διάρκεια της ημέρας τα λεωφορεία θα έχουν συχνότητα ανά πέντε λεπτά”, προσθέτει ο κ. Τσούφης.

Θεσσαλονίκη, πιστή στο… ανατολικοευρωπαϊκό μοντέλο

Οι περισσότερες μητροπόλεις της Ευρώπης, και όχι μόνο, προσφέρουν στους πολίτες τους δημόσιες συγκοινωνίες επί 24ώρου βάσεως 365 ημέρες τον χρόνο. Η Θεσσαλονίκη ακολουθεί το παράδειγμα πόλεων της Ανατολικής Ευρώπης, όπου τα πάντα σταματούν λίγο πριν ή λίγο μετά τα μεσάνυχτα.

Τα ωράρια των αστικών συγκοινωνιών σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού:
– Λονδίνο
Οι τελευταίοι συρμοί αναχωρούν κατά τις 00.30. Πολλές γραμμές λεωφορείων, όμως, λειτουργούν σε 24ωρη βάση.
– Παρίσι
Το μετρό λειτουργεί όλες τις ημέρες μέχρι τη 01.20 τα ξημερώματα, ενώ το Σάββατο μέχρι τις 02.20.
– Βαρκελόνη
Τις καθημερινές μέχρι τα μεσάνυχτα, Παρασκευές μέχρι τις 02.00, Σάββατα όλη νύχτα.
– Ρώμη
Μέχρι τις 23.30, το Σάββατο μέχρι τις 00.30.
– Άμστερνταμ
Μέχρι τις 00.30 όλες τις ημέρες της εβδομάδας.
– Βερολίνο
Τα τραμ και τα λεωφορεία κυκλοφορούν σε 24ωρη βάση, καθώς και κάποιες γραμμές του μετρό, αλλά με πιο αραιή συχνότητα (ανά μισή ώρα αντί κάθε 5-10 λεπτά).
– Νέα Υόρκη
Σχεδόν όλες οι γραμμές λειτουργούν μέχρι τα μεσάνυχτα και μετά υπάρχουν μειωμένα δρομολόγια για όλο το βράδυ σε ορισμένες βασικές γραμμές.
– Σόφια
Από τις 05.00 έως τις 12.00 τα μεσάνυχτα.
– Βουκουρέστι
Από τις 05.30 μέχρι μισή ώρα πριν από τα μεσάνυχτα.
– Βουδαπέστη
Από 04.30 το πρωί μέχρι 23.10.
– Μόσχα
Από 5.50 το πρωί μέχρι 01.00.

Advertisements
Κατηγορίες:ειδήσεις Ετικέτες: ,
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s